Kapsam
Hizmet kapsamının net bir şekilde tanımlanması, beklentilerin yönetilmesine, yanlış anlamaların önlenmesine ve hem hizmet verenin hem de hizmet alanın sağlanan hizmetler konusunda uyumlu olmasını sağlamaya yardımcı olur.
Hizmet kapsamında yapılacak faaliyetler aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir:
Yedekleme yazılımının 3 aylık periyotlarda genel sağlık durumunun kontrol edilmesi ve raporlanması,
Yedekleme yazılımının gereksinim duyulması halinde 6 aylık periyotlarla istemci, Media Agent, Commserve gibi ajanlarının güncellenmesi,
Yedekleme altyapısının büyüme trendlerinin incelenmesi ve raporlanması,
Yedekleme altyapısının hata/uyarılarının incelenmesi, raporlanması ve çözüm önerilerinin paylaşılması,
Tekilleştirme veritabanlarının incelenmesi ve sağlık/performans durumlarının raporlanması,
Yedekleme ortamında meydana gelen hata/arıza durumda hatanın incelenmesi, workaround uygulanması,
Workaround yönergelerinin çözüm sağlamadığı senaryoda Commvault’a çağrı açılması, çağrı yönetimi, log toplanması, case owner yönlendirmelerinin/yönergelerinin takibi ve çağrı sonlandırılması,
Destek kapsamında açılan çağrı neticesinde güncelleme gerekmesi durumunda ilgili paketlerin kurulması,
Destek hizmetleri kapsamında yedekleme yazılımında meydana gelecek yazılımsal sorunların tespiti, üreticiye çağrı açılması, gereken log dosyalarının üreticiye ulaştırılması ve case takibi,
1. 2. Ve 3. Seviye Müdahale Süreleri ve açıklamaları aşağıdaki gibidir:
Seviye
Öncelik Derecesi
Açıklama
1. Seviye
Kritik-En geç 1 saat
Genel kesintiye neden olan veya kullanıcıların yarısından fazlasını olumsuz etkileyen durumlardır.
2.Seviye
Orta-En geç 2 saat
Operasyonel süreçleri aksatan ancak genel kesintiye neden olmayan durumlardır.
3.Seviye
Düşük-En geç 4 saat
Operasyonel süreçleri etkilemeyen hatalar veya tekil kullanıcıya etkileyen durumlardır.
Müşteri tarafından e-mail veya telefonla oluşturulan destek talebi için müdahale süresi; talebin oluşturulduğu zaman ile, Servis Üreticisi Servis Masası’nın yine e-mail, telefon veya uzak bağlantı yöntemlerinden en az biri ile talebe karşılık vermesi arasında geçen süredir.
Bakım & Destek hizmet kapsamı dışında bırakılan kurulum faaliyetleri aşağıda listelenmiştir:
Agent kurulumu/güncellenmesi işlemleri,
Library, policy, backup set tanımlamalarının yapılması,
Genel health check işlemleri, analizleri ve raporlanması,
Altyapı, donanım, işletim sistemi güncellemeleri,
Yeni politika/library/policy vb tanımlama işlemlerinin yapılması,
Yeni rapor tanımlamalarının yapılması,
Donanım, işletim sistemi arızalarının giderilmesi,
Donanım, işletim sistemi vb uygulamaların/firmware güncellenmesi,
Eski yedekleme altyapısı ile ilgili bakım hizmetleri,